A qui ens dediquem

Els programes i serveis que la Fundació gestiona s'han anat diversificant i orientant -a més de la protecció jurídica a persones amb trastorns de salut mental- a col·lectius vulnerables en general i/o en risc d'exclusió social, per poder donar resposta a necessitats que socialment des de l'Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu s'anaven constatant. Per materialitzar aquesta voluntat, l'any 2016 el Patronat aprova una modificació i ampliació dels objectius fundacionals que donen cabuda a aquesta orientació cap a totes les persones en situació de vulnerabilitat.

El creixement en programes i continguts en els últims anys, és molt significatiu. El Programa de tuteles, el Mosaic i el Club Social. Des de l'any 2014 l'Oficina Tècnica Laboral del Bages s'amplia amb el programa Incorpora donant lloc al programa que denominem d'Integració laboral; aquest mateix any inaugurem el Programa de suport a la vida autònoma, i progressivament a partir de l'encàrrec de la gestió de l'equipament de la Llar Sant Joan de Déu de Manresa, hem engegat el Programa de dutxes i bugaderia social, la Unitat Dependent del Bages i recentment, el Programa de Protecció Internacional allà situat.

A més, des de l'any 2013, hem iniciat una ferma aposta pel foment i desenvolupament del voluntariat en la nostra entitat, així com una activa col·laboració i participació en les línees transversals de comunicació, atenció integral i, més incipients, en els àmbits de solidaritat i espiritualitat.