Informació institucional i organitzativa

Normativa

Llei 4/2008, de 24 d’abril, del Llibre tercer del Codi civil de Catalunya,  preveu -entre d'altres- la regulació de l’actuació de les entitats sense ànim de lucre catalanes, exigint un funcionament intern que segueixi els principis de bona gestió i transparència.

Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Llei 21/2014, de 29 de desembre, del protectorat de les fundacions i de verificació de l'activitat de les associacions declarades d'utilitat pública,  que defineix la transparència com un bé públic essencial que contribueix a generar la confiança de la societat en les entitats i respon al compromís ètic d’aquestes entitats de retre comptes davant els ciutadans i els grups d’interès.

Ordre JUS/152/2018, de 12 de setembre, per la qual s'estableix el nivell de subjecció de les fundacions i de les associacions declarades d'utilitat pública als instruments de transparència establerts per la Llei 21/2014, del 29 de desembre, del protectorat de les fundacions i de verificació de l'activitat de les associacions declarades d'utilitat pública.

Informació de l'entitat

Fundació Germà Tomàs Canet
Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu
C. Sant Benito Menni, 2
08830 Sant Boi de Llobregat
Fax. 936 524 449

NIF. G-59088120

Web: www.fundaciogermatomascanet.com
Mail: fundacio@tomascanet.com

Inscrita en el Registre de Fundacions de la Generalitat de Catalunya amb el núm. 466

Estatuts
veure document

Composició dels òrgans de govern

Patronat

Càrrec i nom

President – Gmà. Eduardo Ribes Argente
Germà de Sant Joan de Déu des de l’any 1997. Diplomat en Treball Social. Diplomat en Ciències Religioses i Llicenciat en Antropologia.
A l’actualitat ocupa el càrrec de 1r Conseller Provincial de l’Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu, província d’Aragó Sant Rafael.

Vocal – Sra. Isabel Grimal Melendo
Diplomada en Infermeria des de 1980 a l’Escola d’Infermeria de l’Hospital del Mar (Barcelona). Des del 2004 fins el 2010 directora d’infermeria de Sant Joan de Déu-SSM. A partir del 2010 i fins l’actualitat directora d’infermeria al Parc Sanitari de Sant Joan de Déu.

Vocal – Sr. Manuel Lecha Legua
Llicenciat en Estudis Eclesiàstics per la Facultat Sant Vicenç Ferrer de València. Col·laborador de l'OHSJD i ex-director de l’Àrea Social de l’Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu, província d’Aragó Sant Rafael.

Vocal - Sra. Marta García Martínez

Llicenciada en Administració i Direcció d’Empreses per la Universitat de San Pablo – CEU de Barcelona i màster en Direcció Comptable i Financera de l’Empresa per IDEC , Universitat Pompeu Fabra. En l’actualitat ocupa el càrrec de Directora d’Economia i Finances del Parc Sanitari de Sant Joan de Déu.

Vocal - Sra. Sheila Gómez Simon

Llicenciada en Psicologia per la Universitat Rovira i Virgili, postgrau en Psicooncologia i màster en Gestió i Direcció de Centres Sanitaris. En l’actualitat ocupa el càrrec de Cap de l’àrea de les Unitats per a persones amb discapacitat intel·lectual i trastorns de la conducta i de la UHEDI a Sant Joan de Déu – Terres de Lleida.

Vocal - Dr. Pere Bonet Dalmau

Psiquiatre, President del Consell Assessor de Salut Mental i Addiccions del Departament de Salut, President del Clúster Salut Mental de Catalunya i Director Executiu de la Càtedra de Salut Mental de la UVic - Universitat Central de Catalunya. Membre de la Junta Directiva Europea de Salut Mental en Discapacitat Intel·lectual. Ex-director de Salut Mental de la Fundació Althaia, xarxa universitària i Assistencial de Manresa.

Vocal - Sr. Salvador Maneu Marcos

Llicenciat en dret per la Universitat Autònoma de Barcelona. Màster en Estudis Internacionals pel CIDOB (UAB). Llarga trajectòria en el sector social no lucratiu, amb tasques de responsabilitat en diverses institucions. Actualment, és el director de Sant Joan de Déu Serveis Socials de Barcelona i membre de la Junta de Govern Provincial de l’Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu a la província d’Aragó-Sant Rafael.

Secretària – Sra. Rosaura Julián Gàlvez
(no patrona)

Consell de Direcció

Directora - Sra. Anna M. Prats Malras, Llicenciada en Dret per la UNED i Màster en Bioètica per l'IBB - Universitat Ramón Llull. A l'equip directiu de la FGTC des de l'any 2004.
Adjunt a Direcció - Sr. Francisco Gea Villén, Diplomat en Estadística per la Universitat de Barcelona. Educador Social habilitat. Experiència en gestió d'equips d'intervenció social des de l'any 2002. Experiència en l'atenció directa amb persones sense llar i intervenció al carrer entre el 1990 i el 2005. Va començar a treballar a la Fundació l'any 2014.

Cap Administació - Sra. Teresa Sagrera Jané, Llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de Barcelona, Postgrau en Direcció Avançada de Recursos Humans per ESADE i en Formació i Desenvolupament del Capital Humà per la Barcelona School of Management de la Universitat Pompeu Fabra. Treballa a la Fundació des de l'any 2016.

Consell Executiu

President Patronat - Gmà. Eduardo Ribes Argente

Patró - Sr. Manuel Lecha Legua

Patrona - Sra. Isabel Grimal Melendo

Directora - Sra. Anna M. Prats i Malras

Adjunt a direcció – Sr. Francisco Gea Villén

Cap Administració - Sra. Teresa Sagrera Jané

Organigrama
veure document

Vinculacions

La Fundació Germà Tomàs Canet va ser promoguda per l’Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu, l’any 1989, i comparteix el 30% dels patrons amb la Fundació Benito Menni.

La Fundació Germà Tomàs Canet està vinculada a la Fundació Sant Joan de Déu, Serveis Sociosanitaris d’Esplugues de Llobregat i comparteix el 30% dels patrons.

En compliment de l'Ordre JUS/152/2018, de 12 de setembre, en tant que com a Fundació de l`Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu, la FGTC està adherida i es guia pels següents documents:

Carta de Identidad de la Orden Hospitalaria de SJD, veure document

Código de Buen Gobierno de la Orden Hospitalaria de Sant Joan de Déu, veure document

Código de Conducta de la Orden Hospitalaria de Sant Joan de Déu, veure document

Manual de buenas prácticas de la Orden Hospitalaria de Sant Joan de Déu, veure document