I Congrés de Solidaritat de Sant Joan de Déu a Barcelona

Novembre

La Fundació Germà Tomàs Canet de l'Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu ha participat de forma activa en el  I Congrés de Solidaritat. Els dos projectes que s'executen a Manresa i que s'han exposat  a aquesta trobada han estat el d'inserció laboral de persones amb malaltia mental i el relacionat amb el centre de protecció internacional per acollir persones refugiades.

En total, unes 600 persones han assistit a aquest primer congrés en el decurs del qual s'ha debatut sobre el dret a la llar, el dret a l'ocupació, el dret a la participació, el dret a la salut i la cooperació internacional.

III Marxa Solidària Pla de Ponent (Lleida)

Octubre

El passat 8 d'octubre alguns/es col·laboradors/es de la Fundació van participar a la III Marxa Solidària pel Pla de Ponent que organitza Sant Joan de Déu - Terres de Lleida. El motiu d’aquesta marxa és doble. D’una banda obrir la institució a la població de Lleida i rodalies per tal de mostrar la feina que es desenvolupa, i d’altre, recaptar diners per l’habilitació d’una de les sales de la Llar Sant Joan de Déu a Manresa com a ludoteca infantil, per al Programa de Protecció Internacional.

Inaugurades les noves instal·lacions de la FGTC a Sant Boi

juliol 2017

El passat 27 de juliol es va realitzar la jornada de portes obertes de la nova seu de la FGTC a Sant Boi. A l'acte d'inauguració i benedicció van assistir el Superior Provincial i President del Patronat, Gmà. José Luis Fonseca Bravo i el seu Consell. També es va comptar amb la presència de directius i col·laboradors del Parc Sanitari de Sant Joan de Déu, de la Cúria Provincial, així com la direcció i col·laboradors del CET Intecserveis. El Gmà. Ramón Martín va ser l'encarregat de beneir les noves instal·lacions.

La FGTC està situada dintre del recinte del PSSJD a Sant Boi, a la planta baixa de l'edifici de Sant Agustí.

L’Ajuntament de Manresa i la Fundació Germà Tomàs Canet signen un acord per contribuir durant els propers quatre anys a la realització de projectes encaminats a assegurar una assistència integral i de qualitat a les persones que pateixen problemes de salut mental.

març 2017

L’Ajuntament de Manresa i la Fundació Germà Tomàs Canet han signat un acord de col·laboració a través del qual el consistori es compromet a fer una dotació econòmica durant els propers quatre anys adreçada a la realització del projecte Mosaic, una iniciativa encaminada a millorar la qualitat de vida de les persones amb malaltia mental. La dotació econòmica es fixarà d’acord amb un annex anual per als anys 2017, 2018, 2019 i 2020.

Barcelona Màgic Line 2017

març 2017

Treballadors de la Fundació, en companyia de familiars i amics, han participat en la BML d'enguany. Una caminada solidària de Sant Joan de Déu que promou la solidaritat, la inclusió i la sostenibilitat d’una manera activa.
És una caminada no competitiva, a la qual s’hi participa per equips d’entre 3 i 25 persones. Els equips es marquen un repte solidari, implicar el seu entorn per a sensibilitzar i recollir diners per a programes socials; i un repte esportiu, la distància a recórrer el dia de la caminada.

Visita canònica 2017

gener 2017

La Fundació Germà Tomàs Canet rep la visita del Gmà. Jesus Etayo, Superior General de l’Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu. La Visita Canònica és un instrument de caràcter jurídic i pastoral, que permet al Superior exercir el dret i complir l’obligació d’accedir als centres que es troben sotmesos a la seva jurisdicció, per a comprovar que es viu en comunió i es cuiden els fins de l'entitat.

"Que la nostra missió sigui d'acollida a l'altre, a qualsevol que ho necessiti" declaració destacada del Gmà. Jesús Etayo durant la seva visita a la Fundació.

Notícies 2016

Barcelona Màgic Line 2016

febrer 2016
Un equip de professionals de la Fundació, juntament amb voluntaris, família i amics, van participar en la tercera edició de la mobilització solidària de  Sant Joan de Déu en benefici de les persones vulnerables, amb el lema “camina, somriu i continua endavant”.

Projecte Mosaic – prop d’un centenar de malalts mentals tenen feina enguany mitjançant el Mosaic

gener 2016

Mosaic disposa d'un programa d'inserció laboral que ha aconseguit enguany 84 contractes de treball per a persones amb malaltia mental i gairebé dues-centes persones ateses. La feina que es porta a terme a Mosaic vetlla per donar un suport integral a aquestes persones que, majoritàriament, són susceptibles d'integrar-se a ple rendiment al mercat laboral.

Arxiu notícies

Sant Joan de Déu Serveis Socials - Manresa
Inauguració del nou servei de dutxes
gener 2015

Dimarts 13 de gener es va posar en funcionament a Manresa el nou servei de dutxes, dirigit a persones que no poden disposar d'aquest servei a casa o que es troben en situació de sense llar, i que es troba a l'edifici que l'Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu gestiona a través de la Fundació Germà Tomàs Canet a l'antic convent de les Germanetes dels Pobres.

Notícia a CANAL TARONJA TV

octubre 2014
Hem fet 25anys!  1989-2014

Amb motiu del 25è aniversari de la Fundació i coincidint amb els 30 anys de la mort del Germà Tomàs Canet, el passat 4  de  novembre a  la  seu  de Sant  Boi  i  el 5 de novembre a la seu d'Almacelles, es va celebrar una gran festa en la que van participar col·laboradors, voluntaris, Patrons i totes les persones tutelades a les quals donem suport.

Un dia molt emotiu que vam poder compartir tots junts. Regals, activitats, xocolatada, i un munt de sorpreses per a totes les persones tutelades a les quals donem suport.

14 de març de 2014
Obtenció del certificat de Millora Contínua de la Gestió Interna
El passat mes de març en la Facultat d'Educació Social i Treball Social de la Fundació Pere Tarrés a Barcelona, la Fundació Germà Tomàs Canet i CET Intecserveis van rebre els certificats en reconeixement al seu "Procés de Millora Contínua de Gestió" . L'acte va comptar amb la participació dels diferents agents i entitats implicats que han participat en el projecte.
Durant dos anys tant la Fundació Germà Tomàs Canet com CET Intecserveis  han viscut un procés d'implantació de millora contínua en la gestió interna per a entitats que treballen en el tercer sector. Han comptat amb l'acompanyament tècnic de la Fundació Pere Tarrés i ha suposat la implicació i participació de tots els professionals per a la realització de diferents accions de millora.

8 març 2014
Festivitat de Sant Joan de Déu i presentació de Serveis Socials Manresa
Els Germans de Sant Joan de Déu i la Fundació Germà Tomàs Canet, amb motiu de la festivitat de Sant Joan de Déu, van realitzar un acte commemoratiu en els espais de l'antiga Residència de les Germanetes dels Pobres a Manresa. A l'acte es va ha donar una visió de Sant Joan de Déu a Manresa i la previsió de futur dels nous projectes i serveis als quals es vol destinar l'equipament. Van assistir nombroses personalitats, entre elles, l'alcalde de Manresa, Il.lm Sr. Valentí Junyent i la regidora de Serveis Socials, Acolliment i Cooperació, Sra. Mercè Rosich.

2 març 2014
Barcelona Màgic Line
La BML és una travessa solidària que recorre set turons emblemàtics de Barcelona. Es fa caminant i no és competitiva. Cada equip assumeix un doble repte: solidari i esportiu.
L'equip de la Fundació ha participat aportant un repte solidari de 1000€ donats gràcies a la recaptació aconseguida al I Torneig Solidari. El repte esportiu assolit va ser de 30kms que van fer possible, per equips, tots els treballadors/es de la Fundació. Vam gaudir d'un dia meravellós en companyia de companys/es i familiars. Sens dubte una experiència que tornarem a repetir.

22 i 23 de febrer de 2014
I Torneig solidari de pàdel
Gran Torneig Solidari de pàdel Fundació Germà Tomàs Canet. Tot un èxit! Gràcies a tots els participants.
Han triomfat la solidaritat, l'esportiviat i el bon ambient. Un gran èxit de participació, 64 parelles i un total de 128 participants que juntament amb les seves famílies han fet d'aquest torneig un gran esdeveniment.

25 de gener de 2014
La Fundació Germà Tomàs Canet acull a joves i adolescents de la Diòcesi de Sant Feliu
El passat 25 de gener de 2014, dos col·laboradors de la Fundació van tenir el plaer de col·laborar en la trobada diocesana d'adolescents i joves organitzat pel Bisbat de Sant Feliu de Llobregat conjuntament amb Sant Feliu Jove, i que els Germans de Sant Joan de Déu i les Germanes Hospitalàries van acollir en el recinte del Parc Sanitari de Sant Joan de Déu de Sant Boi.

Es tractava d'una trobada on els adolescents i joves eren els protagonistes, on se'ls volia oferir una oportunitat perquè descobrissin com la Fe és motor per al Servei; amb aquest objectiu es va organitzar una tarda on poguessin conèixer experiències noves, compartir una homilia oficiada pel bisbe de Sant Feliu i acabar amb un sopar i moment festiu.

setembre 2013
Projecte Mosaic i Cuina Justa signen un conveni de col·laboració per ajudar a les persones que pateixen malalties mentals

L’acord permetrà ocupar usuaris del projecte Mosaic en els nous projectes que desenvoluparà Cuina Justa al Bages.
El president de la Fundació Germà Tomàs Canet, Germà Pascual Piles, i el president de la Fundació Cassià Just, Joan Rigol, com a representants de les entitats promotores de Projecte Mosaic i de Cuina Justa, signen un conveni marc de col•laboració entre ambdues entitats. L’acte, que té lloc a l’Edifici Mosaic de Manresa, simbolitza l’inici d’una relació que permetrà que  en un futur proper els usuaris de Mosaic puguin formar part dels projectes empresarials que Cuina Justa desenvolupi a la comarca del Bages.

Veure la notícia

Octubre 2012
I Colònies de la FGTC
Tutelats de la Fundació Germà Tomàs Canet marxen dos dies de colònies a Santa Susanna.

La solitud és un sentiment molt present en el col·lectiu de persones afectades per algun tipus de malaltia mental, a través de les activitats que proposem i oferim als tutelats, pretenem minimitzar les conseqüències negatives d'aquesta sensació així com trencar amb l'estigma d'exclusió i rebuig tan arrelat de la pròpia malaltia en la societat en general.
Aquestes sortides permeten crear un clima que atorga protagonisme al tutelat, on pot dir i triar que és el que vol fer.

10 d’octubre de 2012
El Projecte Mosaic de Manresa inaugura noves instal·lacions

Gràcies a l'impuls de l'Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu, el passat 10 d'octubre a les 17h, es van inaugurar les noves instal·lacions situades a la segona planta de l'emblemàtic edifici modernista Soler i March, annex al Convent de Santa Clara.
Les obres de rehabilitació, permetran reubicar els serveis d'oficines, els despatxos d'atenció a les persones ateses al Club Social i l'Oficina Tècnica Laboral que el Projecte Mosaic gestiona, alhora que es disposarà de més espais per a les activitats que s'hi desenvolupen.

Link de xarxanoticies
Programa de l'acte

20 d'octubre 2009
20è ANIVERSARI DE LA FGTC
Hem fet 20 anys! Ho hem celebrat amb els nostres tutelats en un dia especial ple de sorpreses i regals per tots ells. Pots veure el programa d'aquell 7 d'octubre,
clicant aquí.

Publicacions

juny 2013
PRESENTACIÓ del document elaborat per les fundacions de la Comissió de l'Àmbit Social de la Coordinadora Catalana de fundacions.

QUÈ SOM LES FUNDACIONS DE CAIRE SOCIAL?

Per a més informació de la Comissió de Fundacions de l'Àmbit Social feu clic aquí

gener/febrer 2013
INFORMACION Y NOTICIAS N.229
Article "Valores" per Anna M. Prats Malras

Veure article en PDF

setembre/octubre 2010
INFORMACIÓN Y NOTICIAS N.215
Reportatge de la Fundació Germà Tomàs Canet a la revista que publica cada dos mesos l'Orde Hospitalari Sant Joan de Deú.
Clica per veure article en pdf. portada revista

PROTOCOL CRIBATGE
Institut Català d'Assistència i Serveis Socials
La nostra fundació ha participat en l'elaboració del Protocol per a l'aplicació de criteris de cribatge abans d'inicar un procés d'incapacitació.
Veure Protocol
Veure Formulari criteris clínics i psicosocials
Veure Informe clínic i psicosocial