Atenció a la persona:

•  Atenció directa individual i familiar.
  •  Realització d'un Pla de Treball Individualitzat, per fer un seguiment més proper.
  •  Seguiment i suport en les diferents àrees de la vida.
  •  Recerca de recursos adients per cobrir les necessitats de les persones tutelades.
  •  Acompanyaments: Acompanyament treballador social tutelats
    •   Ingressos residencials, hospitalaris, visites mèdiques, …
    •   Atenció personal als usuaris.
    •   Defensors judicials.
  •  Coordinació amb els professionals d'altres serveis implicats.
  • Servei de guàrdies localitzables. La Fundació ha de garantir un servei de guàrdia les 24h els 365 dies de l'any per atendre les urgències de les persones tutelades i que es produeixen fora de la jornada laboral, els caps de setmana i els festius.

Seguiment econòmic i financer:

• Des de la Fundació Germà Tomàs Canet es garanteix l’administració dels béns de les persones tutelades i de la resta d'usuaris que ho desitgin voluntàriament de Sant Joan de Déu, Serveis de Salut Mental i Sant Joan de Déu - Terres de Lleida.
  •  Acompliment de les obligacions, com a tutors, davant les instàncies judicials:
    •  Presentació inventari de béns.
    •  Rendició de comptes anuals, etc.
    •  Gestió de la pensió, les despeses, els ingressos, els béns immobles, patrimonis,  assegurances, etc.
    •  Liquidació d'impostos.