Mosaic col·labora amb ‘Ocell de foc’, programa de millora de la qualitat de vida de joves

La Fundació Germà Tomàs Canet, mitjançant Mosaic, el seu projecte de inserció social i laboral per a persones en risc d’exclusió, és una de les entitats impulsores al Bages, Moianès i Solsonès del programa de la Generalitat ‘Ocell de foc’, dirigit a millorar la qualitat de vida de joves, especialment amb problemes de salut mental.

La previsió d’aquest programa és atendre 20.000 joves, 3.000 dels quals amb problemes de salut mental o benestar emocional. Al Bages, Moianès i Solsonès, la previsió és atendre 2.000 joves en dos anys, el 15% amb problemàtiques de salut mental; fomentant projectes que promoguin el benestar emocional dels i les joves, així com la seva inserció laboral o la recuperació del seu itinerari formatiu.

Per assolir aquests objectius, al Bages, Moianès i Solsonès ‘Ocell de foc’ tirarà endavant amb una aliança d’entitats impulsores i executores conformada per l’Ajuntament de Manresa, la fundació AMPANS —que serà l’entitat coordinadora—, Althaia, el CAE i Mosaic de la Fundació Germà Tomàs Canet.

L’acte de presentació va comptar amb la presència de l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia; de la regidora d’Ocupació, Empresa i Coneixement, Cristina Cruz Mas; del director general d’Economia Social i Solidària, el Tercer Sector i les Cooperatives del Departament d’Empresa i Treball, Josep Vidal Fàbrega; del director general de la fundació AMPANS, Toni Espinal Freixas, i de la coordinadora del programa, Imma Pallarès, de l’entitat AMPANS. També hi han assistit representants d’Althaia, el CAE i Mosaic, i la regidora de Ciutat Saludable, M. Mercè Tarragó Costa.